MatroX-Sales GSM jest systemem informatycznym przeznaczonym na potrzeby handlu specjalistycznego, jakim jest zarządzanie rozbudowaną siecią dystrybucji produktów i usług operatorów GSM. W oparciu o przejrzysty interfejs użytkownika, system umożliwia kadrze zarządzającej przedsiębiorstwa szybki dostęp do dowolnej informacji z sieci sprzedaży oraz możliwość centralnego nadzorowania nad siecią punktów (POS).
W systemie znajdują się standardowe funkcje pozwalające na: zarządzanie siecią dystrybucji, wspomaganie sprzedaży bezpośredniej, rejestrację kontaktów z klientem oraz kontrolę standardów pracy w punkcie sprzedaży. System MatroX-Sales GSM umożliwia wsparcie w codziennych zadaniach związanych ze sprzedażą produktów GSM (telefony, akcesoria itp), wykonywaniem aktywacji i modyfikacji usług oraz planów taryfowych, kontroli kwot refundacji, zarządzaniem magazynem w punkcie i magazynem centralnym, sprzedażą bezpośrednią. Realizacja powyższych procesów w oparciu o narzędzie MatroX-Sales GSM pozwala kontrolować poziom sprzedaży produktów i usług na każdym poziomie struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa (punkt, region-agent, centrala).
W szczególności zapewnia wspomaganie w zarządzaniu:
* sprzedażą promocyjną (terminal + SIM) dla różnych grup klientów (indywidualni, biznesowi),
* sprzedażą usług dodatkowych,
* zmianą planu taryfowego przez abonenta sieci GSM,
* zarządzaniem magazynem w punkcie sprzedaży,
* naliczaniem kwot refundacji za poszczególne terminale,
* naliczaniem prowizji od nowych aktywacji,
* naliczaniem prowizji od sprzedanych usług dodatkowych,
* kontrolą kwot refundacji i prowizji z raportem otrzymanym od operatora GSM,
* kontrolą przepływu terminali pomiędzy magazynem centralnym a magazynem punktu sprzedaży,
* składaniem zamówień przez punkty sprzedaży i pełnomocników handlowych,
* analizą stanów i wyjść magazynowych dla poszczególnych modeli terminali, kart SIM, asortymentu PrePaid,
* harmonogramami pracy dla kanału sprzedaży bezpośredniej,
* kontaktami z klientem biznesowym,
* kontrolą jakości obsługi i wizualizacji punktu sprzedaży.